Eerste 3 weken Australie - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Kirsten Buimer - WaarBenJij.nu Eerste 3 weken Australie - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Kirsten Buimer - WaarBenJij.nu

Eerste 3 weken Australie

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 Maart 2014 | Australië, Dubbo

Na een reis van 37 uur aangekomen in Sydney werden we opgehaald door 'Australian Backpackers' die ons naar het hostel in Manly bracht. Eenmaal aan gekomen in het hostel wist ik niet wat me overkwam, slapen met nog 6 andere onbekende mensen op een kamer en een veel te zware backpack! Het begon dan ook direct met wat gevloek en getier, Malou ondertussen maar tegen me zeggen dat het allemaal 'wel goed zou komen'. Ik kwam er dan ook snel achter dat ze hier gelijk in had. Meteen veel gezellige mensen leren kennen en 's avonds kennis gemaakt met de overheerlijke 'Goon' (wat je overigens geen wijn mag en kunt noemen). De volgende morgen weet je dat ook meteen waarom het zo goedkoop is, maar goed de nadelen nemen we dan ook maar voor lief! De sfeer in Australie maakt dit dan ook al snel goed, BBQ's, chillen op het strand, gitaartje, clubs en ga zo maar door!

Daarna onze reis voortgezet richting de 'Blue Mountains'. Hier hebben we er voor gekozen om geen tour te boeken, maar om zelf op ontdekkingstocht te gaan. De gevolgen hiervan waren dan ook voor ons zelf, na een tocht van 10 uur en geen voeten meer over hadden we dan eindelijk het hostel weer terug gevonden. Maar het was het zeker waard, wat een mooie uitzichten!

Terug naar de bekende stad Sydney! Als echte touristen hebben we natuurlijk ook het Opera House, Harbour Bridge, de parken en Bondi Beach bewonderd en uiteraard wezen stappen in de bekende discotheek Ivy's! Na vier dagen hier gespendeerd te hebben hadden we de stad ook wel even gezien.

Op naar Melbourne met de nachtbus! Vanuit de nachtbus meteen de camper ingestapt, niet wetend dat Formule 1 dat weekend werd gehouden in Melbourne en dat er dus geen slaapplekken meer beschikbaar waren ... De 'Great Ocean Road' gereden met nog 3 andere meiden in een camper, weer een ervaring rijker! Deze weg is van Melbourne naar Adelaide. 'S nachts was het zoooo koud, Malou en ik sliepen boven in de camper, ze heeft me wel 5 keer wakker gemaakt om te vragen of deze helse nacht al voorbij was? Onderweg hebben we ook wat koala's mogen spotten.

Eenmaal aangekomen in Adelaide hebben we de volgende morgen gezwommen met wilde dolfijnen, gaaf maar doodeng. Terwijl je in het water dobbert drijft er ergens ook een sensor rond die de witte haaien moet afschrikken, wat een heerlijke gedachte! Als ik 1 dier niet tegen wil komen is het dit monster wel ..

'S middags hebben we met een stel uit Eindhoven een stuk gefiets door Adelaide. 'S avonds zijn we naar Brisbane gevlogen. Wederom een gezellige stad!

Nu zijn we in Dubbo en verblijven we in een werkhostel, ook wel vergelijkbaar met een doorsnee polenverblijf in Nederland. Ook al hebben we tot nu toe geen werk, wederom vermaken we ons prima. Dubbo staat trouwens ook wel bekend om de vele aboriginals, deze vrienden wil je liever niet alleen tegen komen in het donker;). We wachten het hier nog even af en anders op zoek naar een ander baantje!

Hier moeten jullie het even mee doen, tot snel!
XX Kirsten

• 25 Maart 2014 - 14:29

Gesina:

Hey Kirsten!
    Goed om wat van je te horen! Leuk je verslag te lezen en goed om te weten dat het jullie goed gaat!
    Veel plezier nog en maar hopen dat jullie gauw werk vinden. Succes!

• 25 Maart 2014 - 19:16

Gerti Winter - De Oude:

Hoi Kirsten,
    Erg leuk om zo even wat van je te horen. En jullie vermaken je prima, begrijp ik wel. Houden zo! Succes met het vinden van werk en... laat gauw weer wat van je horen.
    Groeten, ook aan Marlou!

• 25 Maart 2014 - 20:16

Geke Buimer:

Hallo Kirsten,
    Je hebt al heel wat gezien, zo te lezen vermaken jullie je wel.
    Succes met het vinden van een baan, kun je dollars verdienen en nog meer leuke dingen bezoeken.
    Groeten Gjalt en Geke ook aan Malou

• 25 Maart 2014 - 23:01

Ellen :

Whoeehoeee goed verhaal!!
    Gaaf hoor!!
    Gauw weer een berichtje:)
    Have fun
    Kus

• 26 Maart 2014 - 14:45

Alieke:

Gaaf verhaal Kirsten!! Jullie vermaken je zo te horen prima! Goed om te horen! :)
    Geniet ervan, erg benieuwd naar je volgende verhaal!

Groetjes aan Malou!!

KUS!!

• 26 Maart 2014 - 22:33

Joop:

Hoi Kirsten,

Mooi dat je je draai daar al wat hebt gevonden, hopelijk is er snel een baantje voor handen dan kun je de duiten weer wat aanvullen. Het ga je goed hou ons op de hoogte.

• 27 Maart 2014 - 03:05

Rian:

Heeee Kirsten;-)

Fijn dat t goed gaat en dat jullie het zo naar je zin hebben! Super leuk! Lekker genieten en hopelijk hebben jullie een beetje snel werk;-) kunnen jullie de het daarna weer heerlijk uitgeven:D
    Geniet van alle mooie dingen en laat snel weer wat van je horen!

Groetjes aan Malou!

Liefs